Szafy biurowe – czym kierować się podczas zakupu?

Szafy biurowe – komfort archiwizacji

Efektywna praca zależy nie tylko od samego pracownika i jego nastawienia do wykonywania obowiązków, ale również od tego, w jakich warunkach pracuje. Owocnej pracy sprzyja niewątpliwie dobrze urządzone biuro, czyli wygodny fotel, odpowiednio wysokie biurko i dożo przestrzeni. Aby jednak tę przestrzeń zachować, należy najpierw zadbać o miejsce, gdzie będziemy mogli przechowywać potrzebne rzeczy. Świetnym rozwiązaniem są szafy biurowe, które pozwolą na zachowanie ładu i porządku a przy tym nadadzą pomieszczeniu stylu i klimatu.

Na co warto zwrócić uwagę przed zakupem?

Obecnie, producenci oferują szeroki wybór wszelkiego rodzaju mebli biurowych, co zdecydowanie nie ułatwia nam podjęcia decyzji. Istnieje jednak kilka aspektów, które podczas zakupów są najważniejsze i to właśnie na nich powinniśmy w głównej mierze się skupić. Pierwszą kwestią są wymiary mebli. Jeśli dysponujemy sporą powierzchnią, praktycznie każda szafa będzie pasować i z zakupem nie powinno być większych problemów. Jeśli jednak w biurze mamy niewiele miejsca, najbardziej istotną rzeczą jest dokonanie odpowiednich pomiarów. W niektórych przypadkach, o wiele bardziej korzystne będzie zamówienie szafy na wymiar. 

Szafy biurowe z reguły służą do przechowywania dużej ilości dokumentów w segregatorach, książek oraz drobnych przyborów piśmienniczych. Warto zatem zwrócić uwagę między innymi na odstępy pomiędzy półkami (sprawdzamy, czy wysokość jest odpowiednia na segregator) oraz na małe przestrzenie, gdzie spokojnie będziemy mogli umieścić opakowania czy kubki. Do dyspozycji mamy wiele wariantów – od szaf zamkniętych, przez półotwarte, aż do całkowicie otwartych. Wybór odpowiedniej zależy od tego, czy chcemy, aby dostęp do dokumentów był szybki i bezpośredni, czy jednak wolimy mieć je w bezpiecznej, zamkniętej półce. W sytuacji, kiedy w biurze mamy mało miejsca, idealnym rozwiązaniem będą szafy z drzwiami przesuwnymi, które w przeciwieństwie do drzwi skrzydłowych nie zajmują dodatkowej powierzchni podczas otwierania.

Szafy biurowe – czy dobra jakość jest ważna?

W przypadku biur, inwestycja w meble jest zazwyczaj inwestycją na lata. Nie warto zatem oszczędzać i wybierać konkretnych modeli tylko dlatego, że ich cena jest znacznie niższa od pozostałych. Szafy biurowe zazwyczaj służą do przechowywania ciężkich segregatorów z dokumentami, co może znacznie nadwyrężyć ich konstrukcję. Podczas zakupu wskazane jest, aby zwrócić szczególną uwagę na grubość półek oraz wykorzystany do ich produkcji materiał. Jeśli będzie on zbyt cienki, półki z biegiem czasu zaczną się wyginać, co nie tylko nieestetycznie wygląda, ale również grozi ostatecznie złamaniem. Ponadto, tego typu meble zazwyczaj są dość mocno eksploatowane – pracownicy cały czas otwierają je i zamykają, trzaskają lub próbują domknąć drzwi kopniakami. Zawiasy powinny być odporne na tego typu działania, a więc wykonane z solidnego materiału i odpowiednio przymocowane. Oczywiście, rodzaj zakupionej szafy zależy w głównej mierze od budżetu, ale wymienione wyżej aspekty mogą być solidnie wykonane nawet w tańszych wersjach – wystarczy tylko sprawdzać, bądź pytać.

Czy szafa biurowa może wyglądać estetycznie?

Oczywiście, najprostszym sposobem jest zakup mebli wykonanych z dobrze prezentującego się drewna lub okleiny. Jeśli chcemy, aby szafy biurowe oddzielały biurka bądź działy, warto wybrać modele z tapicerowaną tylną częścią, która będzie do złudzenia przypominała ściankę działową. Najistotniejszą cechą tego rodzaju mebli jest oczywiście ich funkcjonalność oraz trwałość. Dobrze jednak zadbać o to, aby były one również atrakcyjne pod względem wizualnym, gdyż to dodatkowo podniesie standard naszego biura.

Author: