Zaopatrzenie biura – jak dobrze wybrać meble biurowe?

Jak wyposażyć meble biurowe

Wpływ na wizerunek nasze firmy mają w głównej mierze oferowane przez nas produkty i usługi, jednak to w biurze przyjmowani są klienci, kontrahenci czy urzędnicy. W związku z tym niezwykle ważny jest dobór wyposażenia do naszego biura. Meble biurowe świadczą bowiem o renomie naszej firmy i poszanowaniu do jej pracowników, którzy spędzają tu codziennie 8 godzin. 

Jakie sklepy wybrać?

Firmy dostosowują się do potrzeb klientów, dzięki temu meble biurowe dostać możemy praktycznie wszędzie. Od zwykłych sieciówek, po sklepy z materiałami budowlanymi czy z meblami do domu. Znacznie tańsze będzie skorzystanie z portali aukcyjnych czy sklepów internetowych. Warto jednak zastanowić się nad kupnem takiego wyposażenia przez internet. Wiąże się to bowiem z ryzykiem niskiej jakości materiałów i krótszym okresem ich przewidywanej trwałości. Wybierając meble biurowe najlepiej udać się do profesjonalnego sklepu z meblami biurowymi, gdzie będziemy mogli dokładnie je obejrzeć, sprawdzić ich jakość, a także skorzystać z darmowej porady wyspecjalizowanych pracowników.

Tylko najwyższa jakość

Meble biurowe muszą wytrzymywać ciągły nakład pracy, z biurek oraz krzeseł biurowych pracownicy korzystają przez cały rok, codziennie po 8 godzin. Wiąże się to z większym ryzykiem usterek, przez co szczególną uwagę należy zwrócić na dobrą jakość materiałów. Biurka zrobione z litego drewna wytrzymają większe obciążenie niż te wykonane ze sklejki. Profesjonalne sklepy meblowe oferują swoim klientom dłuższy okres gwarancyjny, wynoszący minimalnie 2 lata, a także wiele wszelakich atestów i certyfikatów. Pamiętajmy, że cena w przypadku takich mebli nie będzie niska, płacimy bowiem za wysoką jakość odpowiadającą za komfort pracy naszych pracowników. W efekcie przy dłuższym okresie czasu inwestycja poniesiona na meble biurowe zwróci się w postaci efektywniejszego pracownika. Zwrócić uwagę należy również na zbyt wysokie ceny produktów, posiadając firmę zależy nam na wysokiej jakości jednak nie należy przepłacać, kierując się np. renomą marki produkującej meble.

Odpowiedni wybór mebli

W zależności od wielkości i potrzeb wybór mebli będzie zupełnie inny, jednak te najczęściej wykorzystywane do biurka, fotele oraz szuflady bądź małe szafki na dokumenty firmowe i materiały biurowe. W większych przestrzeniach warto zainwestować w dużą szafę oraz zestaw wypoczynkowy, np. sofa, a także wyposażenie sali konferencyjnej w duży stół i wygodne krzesła. Małe pomieszczenia wymagają umiejętnego wykorzystania przestrzeni, tak by umożliwiały swobodne poruszanie się po biurze, nie zagracając go. Ich wygląd powinien być prosty, ale zarazem profesjonalny, a meble wygodne i dobrej jakości, najlepiej z dostosowaniem do każdego pracownika w zależności od jego wzrostu czy preferencji osobistych. Ważne jest również zapewnienie każdego pracownikowi tzw. body space czy przestrzeni osobistej co wpłynie na efektywności jego pracy. 

Materiały

Niezależnie od rodzaju działalności naszego biura najważniejszą kwestią wyboru mebli biurowych są materiały, z których je wykonano. Meble biurowe powinny pochodzić od sprawdzonych producentów z atestami higieniczności oraz wysokiej jakości okuciami. Zwrócić uwagę warto również na tkaniny, najlepiej sprawdzą się te odporne na ścieranie. Unikajmy mebli przy których produkcji wykorzystano chrom, wpływa on bowiem negatywnie na środowisko. Biurka biurowe powinny być wykonane w litego drewna, najlepiej z 4 metalowymi nogami zapewniającymi stabilność oraz dodatkowym wzmocnieniem – stelażem, zapewniającym solidność konstrukcji, zaś najważniejszą cechą odpowiedniego krzesła biurowego powinna być jego ergonomiczność. Największy komfort zapewnią pracownikowi te krzesła i fotele, które posiadają regulowane podłokietniki oraz podparcia lędźwiowe, a także te podpierające głowę. Dobrym rozwiązaniem są również fotele posiadające regulację odchylenia. 

Author: